Ο απολογισμός του Ράλλυ Ακρόπολις 2024
11/09/2024Όσα συνέβησαν στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 που έλαβε χώρα από τις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου.
Το Ράλλυ Ακρόπολις, γνωστό και ως το «Ράλλυ των Θεών», είναι ένας αγώνας που έχει γράψει ιστορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ. Με τις απαιτητικές ειδικές διαδρομές του και τις αντίξοες καιρικές συνθήκες έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο δύσκολους αλλά ταυτόχρονα και πιο συναρπαστικούς αγώνες του WRC. Η φετινή διοργάνωση, το 2024, δεν αποτέλεσε εξαίρεση, προσφέροντας ένα συναρπαστικό θέαμα γεμάτο ανατροπές, συγκινήσεις και αξέχαστες στιγμές για τους οδηγούς αλλά και τους θεατές. Παρακάτω, θα θυμηθούμε τις σημαντικότερες στιγμές του Ράλλυ Ακρόπολις και θα κάνουμε τον απολογισμό όσων συνέβησαν στη φετινή διοργάνωση.
Η ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους πιο ιστορικούς και σκληρούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1951 και από τότε έχει αποτελέσει κομμάτι του WRC. Οι ειδικές διαδρομές του, που διασχίζουν τα βουνά και τις πεδιάδες της Στερεάς Ελλάδας, είναι γνωστές για τη δυσκολία και τις απαιτήσεις τους, με τις πέτρες, τη σκόνη και τις υψηλές θερμοκρασίες να αποτελούν μια μεγάλη πρόκληση για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητά τους.
Ο αγώνας έχει συνδεθεί με θρυλικούς οδηγούς όπως ο Walter Röhrl, ο Ari Vatanen, ο Carlos Sainz και ο Colin McRae, οι οποίοι έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Όσο για τους Έλληνες θεατές δεν έχουν πάψει ποτέ να παρακολουθούν με αφοσίωση το Ράλλυ, δημιουργώντας μία ανεπανάληπτη ατμόσφαιρα.
Η Mercedes έχει τη δική της ιστορία στο Ράλλυ Ακρόπολις, με τις πιο εμβληματικές στιγμές της να εντοπίζονται στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Ο οδηγός αγώνων της Mercedes-Benz, Eugen Boehringer, κέρδισε δύο φορές τον αγώνα. Η δεύτερη νίκη κατακτήθηκε στις 19 Μαΐου 1963, με συνοδηγό τον Rolf Knoll με ένα Mercedes-Benz 300 SE (W 112) ενώ τον προηγούμενο χρόνο το ίδιο πλήρωμα είχε κερδίσει τον αγώνα με ένα Mercedes-Benz 220 SE (W 111). Το 1956 οι Walter Schock/Rolf Moll ήταν το πρώτο μη ελληνικό πλήρωμα που κατέκτησε τη νίκη με ένα 300 SL “Gullwing” (W 198) ενώ το ίδιο πλήρωμα επανέλαβε την επιτυχία το 1960 με ένα 220 SE.
Το Ράλλυ Ακρόπολις 2024 και οι εκπλήξεις του
Η φετινή διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε με την πανηγυρική εκκίνηση, στην οποία παρευρέθηκαν χιλιάδες θεατές. Ήδη από την πρώτη ημέρα, πολλοί προέβλεψαν ένα αγώνα με εκπλήξεις και ανατροπές. Οι καιρικές συνθήκες, με τις υψηλές θερμοκρασίες και τη σκόνη, έκαναν τις ειδικές διαδρομές ακόμα πιο απαιτητικές.
Στην πρώτη ημέρα του αγώνα, ο Ott Tänak κατάφερε να πάρει το προβάδισμα, κερδίζοντας τις περισσότερες ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, οι υπόλοιποι οδηγοί δεν είχαν πει την τελευταία τους λέξη, με τον Thierry Neuville να ακολουθεί σε κοντινή απόσταση. Η δεύτερη ημέρα του αγώνα ήταν γεμάτη ανατροπές. Ο Tänak αντιμετώπισε προβλήματα με το αυτοκίνητό του, χάνοντας πολύτιμο χρόνο και πέφτοντας στην τρίτη θέση. Ο Neuville εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και ανέβηκε στην πρώτη θέση. Η τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα ήταν συναρπαστική μέχρι το τέλος. Ο Neuville κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμά του και να κερδίσει τον αγώνα ενώ ο Tänak, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε, κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου και στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Ισπανός Sordo. Αξίζει να σημειωθούν οι οκτώ φορές που τουμπάρισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ogier στην τελευταία ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις, μένοντας εκτός του βάθρου. Από τα 70 πληρώματα που εκκίνησαν, μόνο τα 52 κατάφεραν να τερματίσουν, ενώ από τα 19 ελληνικά, ολοκλήρωσαν τον αγώνα τα 14.